REGULAMIN
1. Definicje.
1. Pojęcia użyte w niniejszym regulaminie oznaczają:
1. Sprzedawca / Usługodawca – GŁOWACKA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ
ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą przy ul. Bursztynowej 22 w Olsztynie, NIP 7394021222,
adres poczty elektronicznej: czesc@emilaglowacka.pl
2. Sklep – serwis sprzedażowy online, za pomocą którego Usługodawca świadczy usługi drogą
elektroniczną, w tym przede wszystkim prezentację produktów, składanie zamówień,
zawieranie umów na odległość oraz dostęp do treści cyfrowych, prowadzony przez
Sprzedawcę pod adresem internetowym www.emilaglowacka.pl
3. Produkt — (zamiennie używane w niniejszym regulaminie również jako treść cyfrowa lub
produkt elektroniczny), plik lub pliki w formie cyfrowej, w szczególności kursy online, ebooki i
inne treści cyfrowe nieutrwalone na trwałym nośniku i udostępniane przez Sprzedawcę w
Sklepie.
4. Konsument – osoba fizyczna dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
5. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna prowadząca jednoosobową
działalność gospodarczą, która zawiera umowę z innym przedsiębiorcą bezpośrednio
związaną z tą działalnością gospodarczą, ale umowa ta nie posiada dla tej osoby charakteru
zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią
działalności gospodarczej ujawnionym w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej.
6. Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna
lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają
zdolność prawną, która zamierza zawrzeć lub zawarła umowę o świadczenie Usługi
elektronicznej lub Umowę o dostarczenie treści cyfrowej.
7. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego
systemu zawierania umów na odległość, za pośrednictwem Sklepu Internetowego, bez
jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej
liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
8. Regulamin – niniejszy Regulamin, dostępny pod adresem www.emilaglowacka.pl.
9. Umowa o dostarczenie treści cyfrowej – umowa o dostarczenie Produktu zawierana albo
zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, na podstawie której
Sprzedawca zobowiązany jest do dostarczenia Klientowi Produktu, a Klient do zapłacenia
Sprzedawcy ceny za Produkt, w dalszej części Regulaminu zwana także umową;
10. Dzień roboczy – dzień tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo
wolnych od pracy.
11. Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz.
93 ze zm.).
12. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o
świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
13. Siła wyższa – definiowana jest jako zdarzenie zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia (co
obejmuje również nikłe prawdopodobieństwo jego zajścia w danej sytuacji) i niemożliwe do
zapobieżenia (nie tyle samemu zjawisku, co jego następstwom) w szczególności pożary,
powodzie, trzęsienia ziemi, wybuchy wulkanów, wybuchy epidemii, a także strajki generalne,
zamieszki, działania wojenne, akty terrorystyczne, przewroty wojskowe. Również niektóre
działania organów władzy państwowej, takie jak blokady granic państwowych czy
wprowadzenie zakazów eksportu czy importu.
2. Postanowienia ogólne.
1. Niniejszy Regulamin określa w szczególności zasady i warunki korzystania ze Sklepu, zawierania
umów, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy i Klientów Sklepu.
2. Sprzedawca prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem Sklepu internetowego pod adresem
www.emilaglowacka.pl.
3. Sprzedawca świadczy usługi na terytorium Polski.
4. Klienci mogą porozumiewać się ze Sprzedawcą drogą pisemną, elektronicznie lub telefonicznie
(dane kontaktowe jak w punkcie 1.1.1 Regulaminu), przy czym zamówienia Klienci składają przy
użyciu formularza zamówienia, zgodnie z procedurą przewidzianą w punkcie 6. niniejszego
Regulaminu.
3. Zasady korzystania ze Sklepu.
1. Produkty udostępniane w Sklepie (ebooki i inne treści online) stanowią treść cyfrową w rozumieniu
ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta a także stanowią Utwór w rozumieniu ustawy z
dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, do którego prawa autorskie
przysługują Sprzedawcy.
2. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty możliwe jest po po podaniu niezbędnych danych
osobowych umożliwiających realizację zamówienia. Kupujący nie może dokonać zakupu anonimowo,
ani pod pseudonimem.
3. Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu oraz składania zamówień na Produkty,
niezbędne jest spełnienie minimalnych wymagań technicznych, takich jak:
a) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne połączone z siecią internet
b) przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox, Internet Explorer, Opera, Google Chrome, Safari,
Microsoft Edge – zaktualizowane do najnowszych wersji
c) aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail)
d) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi
Javascript
e) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024×768
4. Warunki techniczne, jakie musi spełniać komputer lub inne urządzenie Kupującego, niezbędne do
korzystania z zakupionego produktu elektronicznego, wskazane są każdorazowo w opisie danego
Produktu.
5. W razie korzystania przez Klienta ze sprzętu komputerowego lub oprogramowania, które nie
spełnia wymogów technicznych wymienionych w punkcie 3.3. i 3.4 Regulaminu, Usługodawca nie
gwarantuje prawidłowości funkcjonowania Sklepu oraz produktów i zastrzega, że może to mieć
negatywny wpływ na jakość świadczonych przez niego usług drogą elektroniczną, za co nie ponosi
odpowiedzialności.
6. Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z
obowiązującymi przepisami prawa oraz postanowieniami niniejszego Regulaminu. Jest on
zobowiązany w szczególności do:
a) powstrzymywania się od jakiejkolwiek aktywności, która mogłaby wpłynąć na prawidłowe
funkcjonowanie Sklepu, w tym w szczególności od jakiegokolwiek ingerowania w zawartość
Sklepu lub jej elementy techniczne,
b) niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, w tym w
szczególności treści obraźliwych lub wulgarnych, nawołujących do przemocy lub innych
działań sprzecznych z prawem lub dobrymi obyczajami, albo które naruszają dobra osobiste i
inne prawa osób trzecich,
c) korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w Sklepie wyłącznie dla własnego użytku
osobistego,
d) korzystania ze Sklepu w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Sprzedawcy.
5. W przypadku naruszenia przez Klienta niniejszego Regulaminu, w szczególności poprzez
naruszenie postanowień punktu 3.6. Regulaminu, Sprzedawca może pozbawić Klienta prawa do
korzystania ze Sklepu Internetowego, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości
zasobów Sklepu Internetowego, ze skutkiem natychmiastowym a także skierować roszczenia
odszkodowawcze zgodnie z obowiązującymi przepisami.
6. Informacje podane przez Klienta w toku składania zamówienia powinny być zgodne z prawdą,
aktualne oraz dokładne. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość odmowy realizacji Zamówienia, w
przypadku, gdy podane dane uniemożliwiają realizacje Zamówienia, w szczególności uniemożliwiają
prawidłowe doręczenie Produktu. Przed odmową realizacji Sprzedawca podejmie próbę kontaktu z
Klientem w celu ustalenia danych w zakresie umożliwiającym zrealizowanie Zamówienia.
7. Usługodawca ma prawo do organizowania okazjonalnych promocji, których warunki każdorazowo
zostaną podane przez Sprzedawcę. Promocje nie podlegają łączeniu, o ile Regulamin danej promocji
nie stanowi inaczej.
4. Usługi elektroniczne.
1. Usługodawca świadczy drogą elektroniczną bezpłatne i dobrowolne usługi polegające na
przeglądaniu informacji zamieszczonych w Sklepie, udostępnianiu formularza umożliwiającego
złożenie zamówienia na produkty a także korzystania z formularza kontaktowego, założenia konta
użytkownika i usługi newslettera.
2. Usługa formularza zamówienia polega na umożliwieniu Klientom składania zamówień na produkty
oferowane przez Sprzedawcę zgodnie z procedurą przewidzianą w punkcie 6. Regulaminu. Usługa
świadczona jest nieodpłatnie i ma charakter jednorazowy. Usługa ulega zakończeniu bezpośrednio po
złożeniu zamówienia.
3. Usługa Newslettera udostępnia możliwość zapisania się na Newsletter poprzez zaznaczenie
odpowiedniego pola na stronie internetowej Sklepu. Jest ona świadczona nieodpłatnie przez czas
nieoznaczony. Klient ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, rezygnacji z
otrzymywania Newslettera poprzez kliknięcie linku anulującego subskrybcję w treści otrzymywanych
maili.
4. Usługa Konta użytkownika polegająca na założeniu i utrzymywaniu Konta w Sklepie, świadczona
jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. W koncie przechowywane są dane Kupującego oraz
historia złożonych przez niego zamówień w Sklepie. Kupujący loguje się do Konta z wykorzystaniem
swojego adresu e-mail oraz zdefiniowanego przez siebie hasła. Klient może w każdej chwili, bez
podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów usunąć swoje konto poprzez wysłanie stosownego
żądania do Usługodawcy drogą pisemną, lub za pośrednictwem e-mail.
5. Wskazane w punkcie 4.1. Usługi świadczone są przez Usługodawcę 24 godziny na dobę, 7 dni w
tygodniu.
6. Sprzedawca dokłada wszelkich starań, by świadczone usługi w ramach Sklepu były na najwyższym
poziomie, jednakże Sprzedawca nie wyklucza możliwości czasowego zawieszenia dostępności stron
internetowych w szczególności przypadku konieczności przeprowadzenia ich konserwacji, przeglądu,
koniecznością modernizacji, czy rozbudowy.
7. Usługodawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności
za zakłócenia w dostawie usług elektronicznych, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu
spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu
z infrastrukturą techniczną Klienta.
8. Reklamacje dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną można zgłaszać pisemne, lub
drogą mailową (dane kontaktowe wskazane w punkcie 1.1.1. Regulaminu). W reklamacji Klient
powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji oraz rodzaj i datę wystąpienia
nieprawidłowości związanej ze świadczonymi przez Usługodawcę usługami. Reklamacje będą
rozpatrywane przez Usługodawcę w terminie 14 dni.
5. Licencja.
1. Sprzedawca informuje, że oferowane przez Sprzedawcę Produkty cyfrowe stanowią utwory w
rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Prawa autorskie
do tych utworów przysługują Sprzedawcy i podlegają ochronie.
2. Klient zobowiązuje się respektować prawa autorskie przysługujące Sprzedawcy i używać
produktów wyłącznie na użytek osobisty. Klient jest świadomy, że za ich naruszenie, w szczególności
poprzez dalsze bezprawne rozpowszechnianie, przewidziana jest odpowiedzialność cywilna lub karna
zgodnie z właściwymi przepisami.
3. Sprzedawca jest właścicielem autorskich praw majątkowych do e-booka i w związku z tym jest
uprawniony do udzielania Klientom Licencji na korzystanie z niego na zasadach i w sposób
przewidziany w niniejszych zapisach licencyjnych, w opisie e-booka w Sklepie lub w samym e-booku.
4. Oferowany e-book nie ma formy materialnej i nie jest w takiej formie wprowadzany do obrotu. Z
tego powodu nie można mówić o wyczerpaniu praw autorskich do i zakazany jest dalszy nim obrót.
Oznacza to w praktyce, że nie znajduje do niego zastosowanie przepisów ustawy o tzw.
,,dozwolonym użytku”. Udostępnienie ebooka osobom trzecim nie jest dozwolone.
5. Udzielona Ci licencja ma charakter Licencji niewyłącznej, niekomercyjnej, obowiązuje na terytorium
Polski i jest nieograniczona w czasie. Cena e-booka jest jednocześnie ceną udzielonej Licencji.
6. Licencja niekomercyjna uprawnia Cię do korzystania z e-booka wyłącznie na własne,
wewnętrzne potrzeby, bez możliwości dokonywania jego sprzedaży (odsprzedaży), najmu, leasingu,
dzierżawy, świadczenia usług lub innych czynności z innymi osobami trzecimi (zarówno odpłatnie jak i
nieodpłatnie).
7. W ramach licencji możesz korzystać z e-booka wyłącznie na następujących polach eksploatacji:
wyświetlanie, odtwarzanie, drukowanie, wprowadzanie do pamięci komputera (w tym pamięci RAM)
lub serwera jedynie na nośnikach, które należą do Ciebie i tylko na użytek własny.
8. Nie możesz w żaden sposób rozpowszechniać ani udostępniać nabytego e-booka, ingerować w
jego treść lub wygląd, zarówno w całości jak i w ich części, przerabiać go, kopiować, tworzyć
opracowań lub w jakikolwiek inny sposób modyfikować.
9. Uprawnienia wynikające z udzielonej Licencji przysługują wyłącznie Klientom, tj. osobom, które
nabyły e-book legalnie tj. zgodnie z obowiązującym regulaminem i zapisami Licencyjnymi. Zgodnie z
obowiązującym prawem korzystanie z e-booka w sposób sprzeczny z udzieloną licencją (np. poprzez
udostępniania go innym osobom) może spowodować nie tylko odpowiedzialność cywilną ale także
karną.
10. Postanowienia niniejszej licencji zaczynają wiązać Cię wraz z pierwszą czynnością, która
prowadzi do umożliwienia legalnego zapoznania się z treścią e-booka. Czynność ta może polegać w
szczególności na zalogowaniu się do Konta, jego pobraniu, przesłaniu, wysłaniu, wyświetleniu,
otwarciu a także w inny sposób, jaki wiąże się ze składaniem oświadczeń woli na odległość. W
przypadku dokonania kilku czynności datę związania niniejszą Licencją określa data najwcześniejszej
czynności.
11. Licencja ta nie uprawnia Cię do udzielania dalszych licencji (sublicencji), chyba że Sprzedawca
udzieli na to wyraźną zgodę wyrażoną na piśmie, pod rygorem nieważności. Zgoda ta może być
obarczona dodatkowymi zobowiązaniami.
12. Każdy e-book może być zabezpieczony przed nielegalnym kopiowaniem. Informacja o
ewentualnej formie jego zabezpieczenia zostanie ujawniona w jego opisie. Nie możesz usuwać lub
modyfikować wprowadzonych zabezpieczeń.
13. Sprzedawcy w każdej chwili przysługuje uprawnienie do dokonania kontroli, czy korzystasz z e-
booka zgodnie z udzielona Licencją. Uprawnienia kontrolne Sprzedawcy obejmują w szczególności
prawo do żądania informacji i wyjaśnień w zakresie korzystania z e-booka a także dokonania nabycia
e-booka (lub próba jego dokonania) od Klienta bez ujawniania tożsamości Sprzedawcy lub bez
wskazania, że nabycie (lub jego próba) dokonywane przez osobę trzecią odbywa się na polecenie
Sprzedawcy.
14. W razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących uprawnień związanych z korzystaniem z e-booka,
w tym w przypadku zainteresowania komercyjnym wykorzystaniem, czy jego dalszą odsprzedażą
proszę skontaktuj się ze mną pod tym adresem czesc@emilaglowacka.pl
6. Zasady dokonywania zakupów.
1. Klient może dokonać zakupu Produktu znajdującego się w asortymencie Sklepu poprzez złożenie
zamówienia. Klient składa zamówienie po podaniu niezbędnych danych osobowych umożliwiających
realizację zamówienia.
2. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
3. Klient dokonuje wyboru Produktu znajdującego się w sprzedaży w chwili składania zamówienia,
zgodnie z jego opisem i ceną, oraz określając jego ilość. Klient kompletuje zamówienie podejmując
kolejne czynności techniczne zmierzające do złożenia zamówienia w oparciu o wyświetlane mu
komunikaty oraz informacje dostępne na Stronie.
4. W trakcie składania zamówienia – aż do momentu naciśnięcia przycisku „Kupuję i płacę” Klient ma
możliwość modyfikowania zamówienia w szczególności w zakresie wyboru towaru oraz jego ilości, a
także ma możliwość wprowadzić posiadany kod promocyjny, jeśli Sprzedawca taki wcześniej
udostępnił.
5. Po podaniu przez Klienta wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie
złożonego Zamówienia.
6. W celu wysłania Zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji treści Regulaminu, podanie
danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę”.
7. Z chwilą skutecznego dokonania płatności, pomiędzy Klientem a Sprzedawcą zawarta zostaje
umowa o dostarczenie treści cyfrowych. Potwierdzenie zakupu zostanie również wysłane na adres e-
mail podany w formularzu zamówienia.
8. Sprzedawca dostarczy Produkt Klientowi niezwłocznie po otrzymaniu potwierdzenia dokonania
pełnej płatności przez Klienta. Zakupiony przez Klienta Produkt zostanie wysłany Klientowi w sposób i
w terminie wskazanym w opisie danego produktu cyfrowego. W przypadku, gdy Klient nie jest w
stanie uruchomić pobranego Produktu, proszony jest o kontakt ze Sprzedawcą pod adresem
czesc@emilaglowacka.pl.
9. Na każde zamówienie wystawiana jest faktura. Dostarczana jest ona drogą elektroniczną na adres
e-mail wskazany w procesie składania zamówienia. Akceptacja Regulaminu stanowi jednocześnie
zgodę na przesyłanie (udostępnianie) faktur w formie elektronicznej. Wskazanie przez Klienta danych
do wystawienia faktury VAT w postaci numeru NIP oraz firmy jednoosobowej działalności
gospodarczej oznacza wyrażenie woli zawarcia umowy jako przedsiębiorca.
7. Płatność.
1. Zamówienia złożone w Sklepie być opłacone:
a. z góry (przed odbiorem przedmiotu zamówienia) – płatne bezpośrednio na konto
bankowe Sprzedawcy za pośrednictwem systemu Przelewy24 (przelew elektroniczny
lub płatność kartą płatniczą: Visa, Mastercard, Maestro)
b. z góry – tradycyjnym przelewem na konto bankowe Sprzedawcy
2. Sprzedawca uprawniony jest do anulowania zamówienia w razie niedokonania przez Klienta pełnej
płatności w terminie 5 dni roboczych od daty otrzymania przez Klienta potwierdzenia złożenia
zamówienia (dot. płatności tradycyjnym przelewem bankowym). Anulowanie zamówienia oznacza, że
Sprzedawca jest zwolniony z obowiązku jego realizacji.
3. Rozliczenia transakcji kartą płatniczą i e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem
Centrum Rozliczeniowego Przelewy24. Usługi te świadczy PayPro S.A. z siedzibą przy ul.
Kancelarskiej 15 w Poznaniu.
8. Cena.
1. Cena Produktu podana jest w złotych polskich i uwzględnia podatek od towarów i usług (cena
brutto).
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian w cenach produktów.
Uprawnienie to nie ma wpływu na wartość zamówienia złożonego przed datą zmiany ceny.
3. Sprzedawca dopuszcza zmniejszenie łącznej kwoty do zapłaty poprzez skorzystanie z
funkcjonalności Koszyka o nazwie “wprowadź kod” na etapie składania zamówienia. Kupon ten
automatycznie rozlicza wartość zamówienia przed złożeniem dyspozycji przez Klienta “kupuję i
płącę”.
9. Reklamacje towarów (rękojmia).
1. Sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem za wady fizyczne lub prawne
Towarów na podstawie art. 556 i następnych Kodeksu cywilnego.
2. Sprzedawca w okresie dwóch lat od otrzymania towaru przez Konsumenta ponosi
odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne towaru. W przypadku wady fizycznej
towar nie posiada właściwości, które powinien mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo
wynikający z okoliczności lub przeznaczenia albo został wydany kupującemu w stanie niezupełnym
oraz inne wady określone w art. 556 1 kodeksu cywilnego. Wada prawna zachodzi wówczas, gdy towar
stanowi własność osoby trzeciej albo jest obciążony prawem osoby trzeciej.
3. W przypadku wystąpienia wady towaru Konsumentowi przysługuje wobec Sprzedawcy jedno z
poniższych roszczeń reklamacyjnych:
a) złożenie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy (Konsument nie może złożyć oświadczenia o
odstąpieniu od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.),
b) żądanie obniżenia ceny Towaru, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych
niedogodności dla Konsumenta wymieni Towar na wolny od wad albo wadę usunie,
c) żądanie wymiany Towaru na wolny od wad,
d) żądanie usunięcia wady.
4. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem
roku, licząc od dnia stwierdzenia wady.
5. Reklamację można złożyć w dowolnej formie, na dane kontaktowe podane w punkcie 1.1.1.
Regulaminu, wraz z opisem wady i dowodem zakupu.
6. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać w szczególności następujące dane: imię i nazwisko
Konsumenta, adres, ID zamówienia, datę transakcji, przedmiot i przyczynę reklamacji, numer konta
bankowego i dane kontaktowe.
7. Konsument otrzyma informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni liczonych od
dnia następnego od otrzymania przez Sprzedawcę informacji o reklamacji. Konsument zostanie
powiadomiony o rozstrzygnięciu zgłoszonej reklamacji na adres e-mail wskazany przez niego w
trakcie składania Zamówienia.
8. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego Sprzedawca wyłącza odpowiedzialność z tytułu rękojmi
w stosunku do Klientów niebędących Konsumentami oraz w stosunku do Przedsiębiorców na
prawach konsumenta.
9. Ewentualne spory powstałe między Klientem niebędącym Konsumentem a Sprzedawcą,
rozstrzygane będą przez sąd miejscowo właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
10. Prawo do odstąpienia od umowy.
1. Klient będący Konsumentem a także przedsiębiorca na prawach konsumenta ma prawo odstąpić
od umowy w terminie 14 dni bez podania przyczyny. Bieg terminu na odstąpienie od Umowy
rozpoczyna się od momentu opłacenia Zamówienia. Punkt 10.2 stosuje się.
2. W przypadku Produktów cyfrowych, jeśli Konsument lub przedsiębiorca na prawach
konsumenta zażąda dostarczenia treści cyfrowej przed upływem terminu do odstąpienia od
Umowy, straci on w ten sposób prawo do odstąpienia od umowy. Klient zatem zachowuje
prawo odstąpienia od umowy, jeśli nie pobierze treści cyfrowych przed upływem 14 dni od
momentu opłacenia zamówienia, dopiero po tym terminie.
4. Uprawniony do odstąpienia umowy Klient realizuje to prawo poprzez wysłanie stosownego
oświadczenia w dowolnej formie w tym między innymi na adres siedziby Sprzedawcy lub za pomocą
poczty elektronicznej na adres e-mail: czesc@emilaglowacka.pl. Sprzedawca udostępnia wzór
odstąpienia od umowy, z którego Klient może skorzystać.
5. Sprzedawca niezwłocznie przesyła Klientowi potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od
umowy na adres e-mail wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
6. W przypadku odstąpienia od Umowy, umowę taką uważa się za niezawartą, a strony zobowiązane
są zwrócić to, co sobie na jej podstawie wzajemnie świadczyły.
7. Sprzedawca, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od
Umowy zwraca uprawnionemu Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności.
8. Zwrot o którym mowa powyżej zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności,
jakie zostały przez użyte w pierwotnej transakcji.
11. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
1. Sprzedawca informuje, iż Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje możliwość skorzystania z
pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń zgodnie z procedurą Internetowego Rozstrzygania
Sporów opracowaną przez Komisję Europejską dostępną na stronie internetowej:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show.
2. Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z zawarciem
umowy ze Sprzedawcą na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez
strony konfliktu.
3. Platforma ODR to platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami
i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym, która stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową
z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego
rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy
sprzedaży, umowy o dostarczenie treści cyfrowych lub umowy o świadczenie usług.
4. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie swoich uprawnień oraz w sprawie sporu
między nim, a Sprzedawcą, między innymi zwracając się do powiatowego (miejskiego) Rzecznika
Konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów
(m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich) a także zwracając się do
stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu. Informacje dla
Konsumentów, w tym informacje na temat możliwości uzyskania pomocy, w tym informacje o
podmiotach uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów (w szczególności Rzecznicy
Konsumentów lub Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej) dostępne są również na stronie
internetowej Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (uokik.gov.pl).
12. Bezpieczeństwo Danych Osobowych.
1. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień
niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w
oparciu o zasady wskazane w Polityce Prywatności opublikowanej na stronach Sklepu.
2. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza
Sprzedawca ma prawo do wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji i poprawiania.
4. Szczegółowe zasady zbierania, przetwarzania i przechowywania danych osobowych
wykorzystywanych w celu realizacji zamówień przez Sprzedawcę zostały opisane w Polityce
Prywatności, która znajduje się na stronie emilaglowacka.pl
13. Postanowienia końcowe.
1. W Sklepie umowy zawierane są w języku polskim.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany lub aktualizacji niniejszego Regulaminu. Do umów
zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie złożenia
zamówienia przez Klienta.
3. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie obowiązujące przepisy prawa
polskiego, w tym zwłaszcza kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz
inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
4. Niniejszy Regulamin obowiązuje od 02.07.2021 r.